سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت آبرسان تهران

 

به دلیل اهمیت بهداشتی بودن آب آشامیدنی ، اغلب افراد، تصفیه آب آشامیدنی خود را نسبت به مصارف دیگر در زندگی روزمره در اولویت قرار می دهند . به همین دلیل است که باید از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده شود.این دستگاه بطور جداگانه در آشپز خانه و در زیر سینک ظرفشویی  نصب می شود و یک شیر برداشت جدا گانه جهت استفاده آب تصفیه شده دارد .دستگاه های تصفیه آب خانگی و اداری قادرند هرگونه املاح و مواد اضافی درون آب را از آن جدا کنند و آبی گوارا به شما تحویل دهند.این کار در دستگاه های تصفیه آب با استفاده از فیلترهای پیش تصفیه که در پایین دستگاه نصب می شوند و فیلتر اسمز معکوس که به فیلتر ممبران معروف است انجام می شود.این دستگاه ها قادرند که آب شور را به آب شیرین تبدیل کنند و تا 80 درصد املاح درون آب مانند شن و ماسه ، گل و خاک ، زنگ لوله ، لجن ، ترکیبات شیمیایی مانند کلر، نیتریت ، نیترات و مواد شیمیایی و ترکیبات آلی را حذف کنند.با این تعاریف آیا می توان از هر دستگاهی برای هر نوع آب و هر منطقه ای استفاده کرد . بطور اجمالی به توضیح این موضوع می پردازیم . به دلیل اینکه کیفیت و نوع آب هر منطقه با یکدیگر متفاوت است و همچنین مواد و لایه های زمین در مناطق مختلف متفاوت است نمی توان از یک دستگاه برای همه مناطق استفاده کرد. در مناطقی که کیفیت آب خوب و عالی است و به غیر از مواد معلق درشت مانند شن و ماسه و خاک ، املاح دیگری در آب وجود ندارد مانند آب چشمه ها ، می توان با اطمینان خاطر از دستگاه های تصفیه آب نانوفیلتر و یا اولترافیلتر استفاده کرد که می توانند تا50 درصد مواد زائد درون آب را حذف کنند . این مدل از دستگاه ها مخزن ندارند و آب خام ورودی پس از عبور از فیلترها و تصفیه شدن از شیر آب خارج می شود. بر روی این دستگاه ها از فیلترهای کمکی مانند فیلتر مینرال یا قلیایی بع دلیل وجود آلودگی میکروبی نمی توان استفاده کرد . این دستگاه ها قیمت پایین تری نسبت به دستگاه های دیگر دارند  مانند دستگاهی که در زیر نشان داده شده است .

در مناطقی که آب کیفیت پایین تری دارد و یا آب چاه ها که احتمال ترکیب شدن املاح آب با مواد آلی درون زمین مانند کربنات کلسیوم و کربنات سدیم ، اضافه شدن نیترات به دلیل استفاده از کود حیوانی و یا نشت فاضلاب منازل به آب مانند شهرها وجود دارد باید از دستگاه های مجهز به فیلتر اسمز معکوس استفاده کرد . فیلتر ممبران یا اسمز معکوس علاوه بر این که قادر است تا 80 درصد املاح و مواد اضافی آب را خذف کند می تواند تا 75 درصد از میکروبها و باکتری های شناخته شده را از آب حذف کند و آبی سالم و عاری از میکروب به شما تحویل دهد.بر روی این دستگاه ها بدلیل عدم وجود میکروب می توان از فیلترهای کمکی مانند فیلتر مینرال و یا قلیایی استفاده کرد تا با افزودن مواد معدنی و بالا بردن PH آب ، طعم و مزه آب کیفیت بهتری پیدا کند . این دستگاه ها قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های ساده دارند . عکس زیر نمونه ای از دستگاه مجهز به فیلتر اسمز معکوس را نشان می دهد.

از آنجا که این دستگاه ها در آشپزخانه و در آخرین نقطه شبکه لوله کشی توزیع آب نصب می شوند امکان آلودگی دوباره آب تصفیه شده در طول مسیر وجود ندارد . در این دستگاه ها بدلیل وجود فیلتر ممبران که می تواند هرگونه میکروب و باکتری را حذف نماید و وجود مخزن ذخیره آب که دارای مواد بهداشتی و آنتی باکتریال هستند آب را به راحتی می توان در مخزن آنها تا حدود یک هفته بدون هیچ مشکلی ذخیره کرد .
در مناطقی که از سیستم لوله کشی آب بهره نمی برند و از آب چاه استفاده می کنند (مانند شهر های شمالی ،روستا ها ،باغها و ویلاهای اطراف شهر ها) به دلیل اینکه آب مواد ضد عفونی کننده ندارد (مانند کلر ) و بدلیل استفاده از از کودهای حیوانی ممکن است الودگی و میکروب به آب چاه راه پیدا کندو این امکان را دارد که آب دارای میکروب ، انگل و باکتری باشد توصیه می شود که برای ضد عفونی آب از لامپ UV کمک گرفت که این لامپ قادر است با استفاده از اشعه ماوراء بنفش آب را ضد عفونی کند